عکس | اقامه نماز ظهر عاشورا در ملایر
کد خبر: 4076830
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳

عکس | اقامه نماز ظهر عاشورا در ملایر

همزمان با عاشورای حسینی مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان و نماز جماعت ظهر در ملایر برگزار شد.

به گزارش ایکنا از همدان، مردم عزادار شهرستان ملایر در روز عاشورای حسینی، به یاد مظلومیت های سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش با برگزاری آیین های عزاداری اشک ماتم ریخته و به سوگ نشستند. 

در این روز عاشقان خاندان عصمت و طهارت ندای لبیک یا حسین(ع) و هیهات منا الذله را در این شهر سر داده و با بغضی در گلو، سوگنامه عشق خود را با امام شهیدشان زمزمه کرده و اشک ماتم ریختند.

در روز عاشورای حسینی نوای یا سید و سالار شهیدان ویا قمر بنی هاشم در جای جای ملایر به گوش می رسد و تمامی معابر با طنین فریادهای یا حسین و یا ابوالفضل سوگواران، رنگ و بوی عاشورایی گرفته است.

گفتنی است در روز عاشورا همراهی و سوگواری حافظان نظم و امنیت در کنار امت عزادار  این خطه ی شهید پرور جلوه خاصی از ارادت خالصانه مردم ولایتمدار را به آستان مقدس اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به نمایش گذاشت.

همچنین عزاداران حضرت آقا اباعبدالله‌الحسین به یاد نماز حسین علیه‌السلام در زیر نیزه های دشمن نماز ظهر عاشورا را  در جای جای شهرستان ملایر اقامه کردند.

برگزاری نماز ظهر عاشورا در مسجد جامع شهر ملایر به امامت حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری امام جمعه ملایر و همچنین نماز ظهر عاشورا در خیابان خیام ملایر به امامت حجت‌الاسلام سیدحسن فاضلیان با  رعایت پروتکل های بهداشتی و با حضوراقشارمختلف مردم و ساير مسئولان برگزار شد.

انتهای پیام
captcha